Welkom bezoeker. [
Inloggen
] [ Tekstgrootte
A
A
A
| Weergave:
Presentatie
/
Normaal
]
[
Portaal
] [
Sitemap
] [
Zoeken
]
AHMAS
>
ahmas
>
thema.a.psychologie
>
ahmas
>
a. gedragsleer
>
2.4.4.2.1.9 hoogbejaard
Content
Thema.A.Psychologie
A. Gedragsleer
Inleiding gedragsleer
1. Uitgangspunten
2. Ordenen
2.1 Begrippen
2.1.1 Gedrag
2.2 Modellen
2.2.1 Cogn.Psy
2.2.1.1 Voorbeelden Cogn.Psy
2.2.1.2 Kernbegrippen Cogn.
2.2.1.2.1 Denkwijzen Cogn.
2.2.1.2.1.1 Computermetafoor
2.2.1.2.1.2 Depressiemodel
2.2.1.2.2 Denkfouten
2.2.1.3 Toepassing Cogn.
2.2.1.5 Stoornissen Cogn.
2.2.1.5.2 Kernbegrippen
2.2.1.5.3 Toepassing
2.2.1.6 Grondleggers Cogn.
2.2.1.6.2 Kernbegrippen
2.2.2 Evo.PSY
2.2.2 Vijf A-model
2.2.2.2 Kernbegrippen
2.2.2.3 Psycho-analyse
2.2.2.6 Grondleggers
2.2.2.8.1 Voorbeelden
2.2.2.8.2 Kernbegrippen
2.2.2.8.2.1 Gelaagdheid
2.2.2.8.2.2 Persoonlijkheid
2.2.2.8.2.2.1 Voorbeelden
2.2.2.8.2.2.2 Trias
2.2.2.8.2.2.3 Afweer
2.2.2.8.2.2.3.1 Voorbeelden
2.2.2.8.2.2.3.2 Soorten
2.2.2.8.2.2.3.3 Iedereen
2.2.2.8.2.2.4 Overdracht
2.2.2.8.2.3 Lichaam-geest
2.2.2.8.2.4 Jeugdjaren
2.2.2.8.2.4 Psychosomatiek
2.2.2.8.2.4.1 Psycho-seksuele ontwikkeling
2.2.2.8.2.4.2 Anaal
2.2.2.8.2.4.2 Jeugd bepaalt volwassenheid
2.2.2.8.2.5 Driftwezen
2.2.2.8.6 Grondleggers
2.2.2.9.1 Voorbeelden
2.2.2.9.2 Kernbegrippen
2.2.2.9.2.1 Sociaal gedrag
2.2.2.9.2.1.1 Experimenten
2.2.2.9.2.1.1.1 Asch
2.2.2.9.2.1.1.3 Sherif
2.2.2.9.2.1.1.4 Zimbardo
2.2.2.9.2.1.6 Schaduwkant
2.2.2.9.2.1.7 Omstander-effect
2.2.3 Functieleer
2.2.3 LaLonde
2.2.3.1 Voorbeelden
2.2.3.2 Kernbegrippen
2.2.3.2.1 Waarneming
2.2.3.2.3 Orientatie
2.2.3.2.5 Motivatie
2.2.3.2.6 Gevoelens
2.2.3.2.7 Taal
2.2.3.2.8 Intellligentie
2.2.3.2.9 Bewustzijn
2.2.3.3 Toepassing
2.2.3.4 Samenhang
2.2.3.4.1 Geheugen
2.2.3.4.1 Interactie
2.2.3.4.1.1 Interpreteren
2.2.3.4.1.2 Observeren
2.2.3.4.1.5 Complex
2.2.3.4.1.5 Denken
2.2.3.4.2 Slapen & waken
2.2.3.5 Stoornissen
2.2.4 Methodenleer
2.2.4 Reflectie-impulsmodel
2.2.4.1 Voorbeelden
2.2.4.2 Kernbegrippen
2.2.4.2.1 Meth. uitgangspunten
2.2.4.2.2 Psych.methoden
2.2.5 Humanisme
2.2.5 NeuroPsy
2.2.5.1 Voorbeelden
2.2.5.2 Kernbegrippen
2.2.5.2 Kernbegrippen
2.2.5.2.1 Structuur
2.2.5.2.1.1 Voorhersenen
2.2.5.2.1.1.1 Kwabben en routes
2.2.5.2.1.1.1.1 Frontaal
2.2.5.2.1.1.1.2 Parietaal
2.2.5.2.1.1.1.3 Occipitaal
2.2.5.2.1.1.1.4 Temporaal
2.2.5.2.1.1.2 Geheugen
2.2.5.2.1.1.2.1 Vormen
2.2.5.2.1.1.2.2 Gebieden
2.2.5.2.1.2 Middenhersenen
2.2.5.2.3 Klinische NP
2.2.5.3 Toepassing
2.2.5.4 Grondleggers
2.2.6 Ontwikkelingsleer
2.2.6.1 Voorbeelden
2.2.7 Persoonlijkheidsleer
2.2.8 Psycho-dynamica
2.2.9 Soc.Psy
2.3 Theorieen
2.3.1 Bio.psychologie
2.3.1.1 Voorbeelden
2.3.1.2 Kernbegrippen
2.3.1.3 Toepassing
2.3.1.4 Samenhang
2.3.1.5 Stoornissen
2.3.1.6 Grondleggers
2.3.2 Leertheorie
2.3.2.1 Voorbeelden
2.3.2.2 Kernbegrippen
2.3.2.2.1 Uitgangspunten
2.3.2.2.1.2 Operante conditionering
2.3.2.2.2 Leren
2.3.2.2.2.1 Klassieke conditionering
2.3.2.3 Toepassing
2.3.2.4 Samenhang
2.3.2.6 Grondleggers
2.3.3 Emotietheorie
2.3.3.1 Waarom? (emo.)
2.3.3.1.1 Belangen
2.3.3.1.1 Humanistische casus
2.3.3.1.2 Andere voorbeelden
2.3.3.1.2 Functionaliteit
2.3.3.2 Hoe? (emo.)
2.3.3.2.1 Het analyseproces
2.3.3.2.2 Realiteit
2.3.3.2.2 Vergelijkingsproces
2.3.3.2.3 Blikvernauwing
2.3.3.2.3 Diagnoseproces
2.3.3.2.4 Evaluatieproces
2.3.3.2.4 Kortzichtig
2.3.3.2.5 Gedragsplanningsproces
2.3.3.2.5 Ziekte
2.3.3.2.6 Fysiol.veranderingen
2.3.3.2.6 Herbeleving
2.3.3.2.7 Gedragsgeneratieproces
2.3.3.2.7 Twee processen
2.3.3.2.8 Beg.regulatieproces
2.3.3.2.8 Integratie
2.3.3.2.9 Invoer, voorwaarden etc.
2.3.3.2.9.1 Invoer
2.3.3.2.9.2 Voorwaarden
2.3.3.2.9.3 Uitvoer
2.3.3.2.9.4 Inbedding
2.3.3.3 Wat? (emo.)
2.3.3.3.1 Def.emotie
2.3.3.3.1 Psych. emotietheorie
2.3.3.3.1.2 Belangen
2.3.3.3.1.2.1 Constitutionele bel.
2.3.3.3.1.2.2 Oppervlaktebel.
2.3.3.3.1.2.3 Consequenties
2.3.3.3.1.3 Stimuli
2.3.3.3.1.4 Taxatiemechanismen
2.3.3.3.1.5 Verandering actie
2.3.3.3.1.6 Stim.reactiekoppeling
2.3.3.3.1.7 Regulatie
2.3.3.3.1.8 Stuurvoorrang
2.3.3.3.2 Beleving
2.3.3.3.3 Impact
2.3.3.3.3.1 Onbewust
2.3.3.3.4 Kanttekeningen
2.3.4 Motivatietheorie
2.3.4.1 Voorbeelden
2.3.4.2 Kernbegrippen
2.3.4.2.1 Behoeftenhierarchie
2.3.4.2.1.1 Fysiologie
2.3.4.2.1.2 Veiligheid
2.3.4.2.1.3 Sociale behoeften
2.3.4.2.1.4 Erkenning
2.3.4.2.1.5 Zelfverwerkelijking
2.3.4.3 Toepassing
2.3.4.6 Grondleggers
2.3.5 Eclectisisme
2.3.5.1 Voorbeelden
2.3.5.3 Toepassing
2.4.1 Velden
2.4.2 Scholen
2.4.3 Basisgebieden
2.4.4.2 Kernbegrippen
2.4.4.2 Levensverhalen
2.4.4.2.1 Levensfase
2.4.4.2.1.1 Baby
2.4.4.2.1.2 Peuter
2.4.4.2.1.3 Schoolkind
2.4.4.2.1.4 Puber
2.4.4.2.1.5 Adolescent
2.4.4.2.1.6 Volwassene
2.4.4.2.1.7 Oudere
2.4.4.2.1.8 Bejaard
2.4.4.2.1.9 Hoogbejaard
2.4.4.2.2 Cognitieve ontwikkeling
2.4.4.2.3 Moraliteit
2.4.4.2.4 Psychosociale ontwikkeling
2.4.4.2.6 Ontwikkelingsleer
2.4.4.2.7 Opdrachten
2.4.4.5 Ontwikkelingsstoornissen
2.4.5.1 Voorbeelden
2.4.5.2 Kernbegrippen
2.4.5.2.1 Individu
2.4.5.2.2 Situatie
2.4.5.2.3 Typologieen
2.4.5.2.4 Interactie
2.4.5.3 Toepassing
2.4.5.5 Stoornissen
2.4.5.6 Grondleggers
2.4.5.6.x Tichelaar
2.4.5.7 Opdrachten
2.4.6.1.1.2.1.1 Korte-T
2.4.6.1.1.2.1.2 Lange-T
2.4.6.1.2 Leren
2.4.6.1.7 Neurale netwerken
2.4.6.2.1.1.2 Millgram
2.4.6.2.1.2 Attributiefout
2.4.6.2.1.3 Waarden
2.4.6.2.1.4 Normen
2.4.6.2.1.5 Sociale controle
2.4.6.2.x Sociale beinvloeding
2.4.6.2.x Sociale identiteit
2.4.6.3 Achter
2.4.6.4 Witte stof
2.4.6.5 Grijze stof
2.4.6.6 Neuronen
2.4.6.8 Literatuur
2.5 Toepassingsgebieden
2.5 Wereldorientaties & Mensbeelden
2.5.1 ArbeidsPSY
2.5.2 GEZ.PSY
2.5.2.1 Voorbeelden
2.5.2.1.1 Casus
2.5.2.2. Kernbegrippen
2.5.2.2.1 Disciplines
2.5.2.2.1 Ziektecognities
2.5.2.2.1.5. Determinanten
2.5.2.2.2 Gezondheidsgedrag
2.5.2.2.2.1 Ongezond
2.5.2.2.2.1.1 Stress
2.5.2.2.2.1.1.1 Stressreacties
2.5.2.2.2.1.1.2 Stressoren
2.5.2.2.2.1.1.3 Meten
2.5.2.2.2.1.1.4 Bestendigheid
2.5.2.2.2.2 Risicoprofielen
2.5.2.2.2.3 Interventies
2.5.2.2.2.4 Meten
2.5.2.2.3 Chronische ziekte
2.5.2.2.3.4 Appraisal
2.5.2.2.3.5.1.5.3 Uitdaging
2.5.2.2.x Beroepshouding
2.5.2.2.x Professionaliteit
2.5.2.3 Somato-Psy
2.5.2.3.1 Achtergronden
2.5.2.3.1 Klachten
2.5.2.3.1.1 Categorisering
2.5.2.3.1.1 Kader
2.5.2.3.1.2 Factoren
2.5.2.3.1.3 Model
2.5.2.3.1.4 Verschillen
2.5.2.3.2 Adaptatie
2.5.2.3.2 Interventie
2.5.2.3.2 Waarnemen
2.5.2.3.2..4 Lichaam
2.5.2.3.2.1 Coping
2.5.2.3.2.1.1 Copingstijl
2.5.2.3.2.1.2 Strategieen
2.5.2.3.2.1.3 Mediatoren
2.5.2.3.2.1.4 Meten
2.5.2.3.2.1.5 Interventies
2.5.2.3.2.1.5.1 Zelfmanagement
2.5.2.3.2.2 Oppervlakkig
2.5.2.3.2.2 Sociale steun
2.5.2.3.2.2.1 Deelaspecten
2.5.2.3.2.2.2 Soorten
2.5.2.3.2.2.3 Meten
2.5.2.3.2.2.4 Tegenpool
2.5.2.3.2.2.5 Netwerk
2.5.2.3.2.3 Nuanceren
2.5.2.3.2.4 KvL
2.5.2.3.2.4.1 Ijkpunt
2.5.2.3.2.4.1.1 Consequenties
2.5.2.3.2.4.1.2 Deelgebieden
2.5.2.3.2.4.1.2 Effect
2.5.2.3.2.4.1.3 Overleving
2.5.2.3.2.4.1.4 Overlijden
2.5.2.3.2.4.1.5 Meten
2.5.2.3.2.4.1.5.1 Lastmeter
2.5.2.3.2.4.1.5.2 Illusies
2.5.2.3.2.4.1.6 Gespreksthema
2.5.2.3.2.4.3 Subjectieve maat
2.5.2.3.2.5 Herbeleven
2.5.2.3.2.5 Perspectief
2.5.2.3.2.8 Sekse
2.5.2.4 Psychosomatiek
2.5.2.4.x Erkenning
2.5.2.5 Casus
2.5.2.5 Stoornissen
2.5.2.6 Onderwijs
2.5.2.7 Onderzoek
2.5.2.8 Inbedding
2.5.2.9 De zorg
2.5.3 OnderwijsPsy
2.5.3 PNI
2.5.3.2 Interventies
2.5.4 Communicatie
2.5.6 Seksuologie
2.5.6.x Seksuele problemen
2.5.7 Praktisch nut
2.x Systematiek
3. Levensloop
4. Historie
4.1 Grondslagen
4.2 Pioniers
4.2.1 Allport
5. Voorbeelden
6. Bronnen
7. Positie
7. Pragmatisme
8. Opdrachten
8. Psychologisch kapitaal
Appraisal
Behavioural medicine
bio Uitgangspunten
Coping
Empowerment
funcieleer.Voorbeelden
Functionele klachten
Geheugenproblemen
Kwaliteit van leven
Leren en ziekte
Levensloop
Persoon & Ziekte
Placebo
Seksuologie
Symptoomperceptie
x BPS-model
x. Belang
x.2.2.1.1.2.2 NN-debat
x.2.2.1.4.1.5 Zelfverwerkelijking
x.Publieksvoorlichting
x.Universele of non-specifieke factoren
z.1.5.2 Adaptatie
Zelfbeeld
Ziektecognities
B. Methodiek
C. Psycholoog
D. Ervaringsdesk.
E. Studiemodules
2.4.4.2.1.9 Hoogbejaard
Typ hier de pagina