Welkom bezoeker. [
Inloggen
] [ Tekstgrootte
A
A
A
| Weergave:
Presentatie
/
Normaal
]
[
Portaal
] [
Sitemap
] [
Zoeken
]
AHMAS
>
ahmas
>
thema.a.psychologie
>
ahmas
>
b. methodiek
>
2.1.2 gedragstherapie
Content
Thema.A.Psychologie
A. Gedragsleer
B. Methodiek
Inleiding
1. Denkwijze
2. Modelleringswijze
2.1.1 Bio-psychotherapie
2.1.1.1 Psycho-actieve stoffen
2.1.2 Gedragstherapie
2.1.2.1 Aangeleerd
2.1.2.2 Technieken
2.1.2.2.1 Desensitisatie
2.1.2.2.2 Flooding
2.1.2.2.3 Token economy
2.1.2.2.4 Neg.oefening
2.1.2.2.5 Verzadiging
2.1.2.2.6 Time-out
2.1.2.2.7 Gedragskosten
2.1.2.2.8 Aversieve stimuli
2.1.3 Verwerkingstherapie
2.1.5 RET
2.1.5.1 Uitgangspunten
2.1.5.2 Tien geboden
2.1.5.3 Techniek
2.1.5.4 Typologie
2.1.5.5 Vervangen
2.1.6 Client centeredness
2.1.6.1 Gentle teaching
2.1.7 Integratieve therapie
2.2 Stromingen
2.2.1 Besluitvorming
2.2.2 Marketing-research
2.2.3 Experimentele psychologie
2.2.4 Onderzoek
2.2.5 NP-onderzoek
2.2.6 Educatie
2.2.7 Dilemma's
2.2.8 Psychoanalyse
2.7 Verwerkingstherapie
3. Rollen
3. Specifieke methodieken
3. Werkwijze
3.1 Werkvormen
3.1.1 Psychotherapie
3.2 Competenties
4. Beheerwijze
4. Stappenplan veranderen
Begeleider
Behandelaar (GP)
Behandeldoelen (GP)
Client centered PT
Probleemoplosser
Veranderaar
x.1. Pragmatisch
C. Psycholoog
D. Ervaringsdesk.
E. Studiemodules
2.1.2 Gedragstherapie
Een bekende toepassing van de leertheorie is de gedragstherapie.
Hoe doe ik dat?
U gaat er van uit dat (ongewenst) gedrag is
aangeleerd
U hanteert een aantal specifieke
technieken.